niedziela, 12 lipca 2015

Bałkanica trip: Chwila w Budvie

Budva to nieduży czarnogórski kurort, który w sezonie letnim zapełnia się do ostatniego miejsca, a może i lepiej. Raczej na próżno tam szukać nie wiadomo jakich zabytków czy atrakcji. Jeżeli jednak ktoś lubi imprezować, to Budva okaże się pewnie idealnym miejscem na rozrywki. Dyskotek, klubów, barów i hoteli pod dostatek. W drodze do Budvy, można zauważyć charakterystyczną wyspę.


To wyspa Sveti Stefan - św. Stefana. Mieści się na niej jeden z najbardziej ekskluzywnych hoteli tam na miejscu. 


Nie raz i  nie dwa słyszałem, że Budva to miejsce dla bogatych. Żeby się dobrze bawić, należy mieć pieniądze, bo w sezonie nie jest tanio. Wokół miejscowej starówki, widać powstające apartamentowce. Dużo ich. Nietrudno się domyślić, że w większości są one wykupowane przez majętnych Rosjan. Aczkolwiek, podobno jakiś czas temu bum na apartamenty przeżywał kryzys. Można się spotkać z relacjami, w których Budva to właściwie bezduszne miejsce, w którym nie ma nic ciekawego i podkreśla się, że można ją sobie odpuścić. Trochę w tym racji jest. Jak zwykle jednak w takich przypadkach napiszę to co zwykle: żeby się o tym przekonać, wyrobić sobie zdanie, trzeba to miejsce odwiedzić. 


Ta wieża ma chyba robić za miniaturę Eiffla. W Budvie spędziłem dość mało czasu. Za bardzo nie ma tam czego zwiedzać, jednak nie mogę napisać, że to miejsce jest brzydkie i nie jedźcie. 



Za centrum Budvy uważam te miejsca, które odwiedziłem. Mam tu na myśli promenadę, marinę, oraz starówkę, która kończy się plażą. W sezonie podobno nie można znaleźć na niej miejsca. Na przełomie kwietnia i maja nie byłoby jednak z tym problemu. 









Budva mnie nie urzekła. Miejscami całkiem ładnie, fajne zakamarki, uliczki. Ale jednak to nie to. O wiele lepiej na tle tego miejsca prezentuje się Ulcinj - choć przecież także kurort. Czy warto jechać do Budvy ? Tak. Warto ją odwiedzić, żeby wyrobić swoje własne zdanie. A nuż się spodoba i będzie to "wasze miejsce". 

Wracając z Budvy, zahaczyłem o Bar - stąd miałem autobus do Ulcinj. Zobaczyłem jeszcze mniej niż w prezentowanym miejscu, ale tylko dlatego, że była już dość późna pora. 


Co widać miejscami to jeszcze plac budowy. 


Dzień zakończył się pięknym zachodem słońca. 




Spodobała Wam się Budva, może ktoś był ? Pojechalibyście tam czy raczej nie ?  


Inne bałkańskie wpisy






28 komentarzy :

  1. Budva nie wygląda źle, ale miłości by z tego nie było. Wyspa Św. Stefana wygląda za to fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie się za to Budva podoba! :) Uwielbiam takie wąskie uliczki, są wspaniałe. Ale każdy musi sam zadecydować, czy zapałałby jakimś uczuciem do tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Dlatego też nie będę odradzać. Bo wcale nie było źle, a poza tym każdy musi to sprawdzić na sobie :)

      Usuń
  3. Zachód piękny! Moje bałkańskie zachody z ubiegłego roku z sierpnia były bardzo różowe, pokazywałam na blogu. Lubię takie klimaty wąskie uliczki, zakamarki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem. tragedia. tylko stare miasto jakoś ratuje honor. a i mozna tu trafić na jednym e straganów z książkami na 'Mein Kampf'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę. Czyli relacja i porównanie niemalże na żywo :)

      Usuń
  5. Urocze miasteczko, przejrzysta woda, wspaniałe krajobrazy, ciekawa architektura. Z pewnością chciałbym się tam wybrać! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachód słońca piękny, szczególnie ostatnie zdjęcie mi się podoba. Budva zawsze wydawała mi się miejscem, które chciałabym zobaczyć będąc w okolicy, ale nie słyszałam o niej nawet negatywnych opinii. Nie miałam jeszcze okazji sprawdzić, czy by mi się tam spodobało, czy jednak odwiedziłabym i tyle, bez zbędnego szału i emocji ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Budwa wygląda całkiem fajnie. Gdybym miała być w pobliżu na pewno chciałabym ją zobaczyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Każdemu, kto zagląda do Budvy poleciłabym przejść się murami starego miasta. Stamtąd widać miasto z góry, zajrzeć można komus do mieszkań, na podwórka, balkony, annawet zerwać jakieś owoce :) Ten spacer podobał nam się najbardziej w Budvie. Plaża, jak plaża, odpoczęliśmy i to wszystko.
    Co do św. Stefana - świetne fotograficznie miejsce :)
    A byłeś tylko w Barze, czy obok w Starym Barze też? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Starym też, ale chyba tyko na moment :)

      Usuń
    2. Aaa, to poczekam na relacje :)

      Usuń
    3. Rozczaruje Cię, nie będzie takiej relacji ;)

      Usuń
    4. No to nic, na pewno będa jeszcze inne :))) Ciekawe :)))

      Usuń
  9. Miejsce mi sie podoba choć imprezowanie mam już dawno za sobą!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyspa św. Stefana wygląda bardzo ładnie i mnie zaciekawiła, no i ta wąska uliczka, uwielbiam takie miejsca. Impreza w takim miejscu? czemu nie:D

    OdpowiedzUsuń
  11. To chyba jakaś telepatia! :) W tamtym tygodniu znaleźliśmy niezłą ofertę do Budvy we wrześniu. Wczoraj intensywnie rozmyślaliśmy czy dostaniemy w tym terminie urlop, czy warto, czy może lepiej odłożyć pieniądze na przyszły rok i więcej pojeździć. Dziś zobaczyliśmy Twój wpis i troszkę zwątpiliśmy. Chyba sprawę przemyślimy jeszcze raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na długi urlop to bym tam nie pojechała, ale na krótką wycieczkę chętnie. Jak widać przełom kwietnia i maja to fajny czas na zwiedzanie bez tłumów ludzi.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale tam ładnie, lubię takie miejsca, wąskie uliczki, stare kamienice, zdjęcia piękne, zachód słońca cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wieża Eiffla! Super widok:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie wąskie uliczki nigdy chyba nie przestaną mnie zachwycać..

    OdpowiedzUsuń
  16. Będąc nad Boką na jeden dzień wyskoczyłam do Budvy. Stare miasto jest bardzo ciekawe, jednak mocno komercyjny chrakater mnie nie przekonał. Zdecydowanie lepiej mi było w Peraście czy Kotorze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie byłam w Budvie, ale na zdjęciach wygląda na bardzo urokliwe i malownicze miasteczko :) Mimo wszystko muszę kiedyś tam pojechać!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam Budvy, ale wcale nie wyglada źle, choć z Twojego opisu wynika jasno, że w sezonie należy to miejsce omijać( jak wiele innych, zresztą. Tlum może skutecznie zniechęcić i wręcz obrzydzić najwspanialsze nawet miejscowości). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasteczko samo w sobie jest naprawdę ładne. Przed sezonem (tak ja byłem) myślę, że warto tam pojechać. Ale w sezonie można to miejsce sobie odpuścić.

      Usuń
  19. Nie taka zła ta Budva, aczkolwiek zupełnie nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  20. 45 years old Office Assistant IV Cale Burnett, hailing from Cottam enjoys watching movies like Colonel Redl (Oberst Redl) and Dance. Took a trip to Lagoons of New Caledonia: Reef Diversity and Associated Ecosystems and drives a Mercedes-Benz 540K Special Roadster. znajdz tutaj

    OdpowiedzUsuń
  21. Budva to było miasto, które mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Co prawda na https://balkany.pl/ czytałam sporo, jak planowałam wycieczkę, ale nie sądziłam, że te zabytki są tak świetnie zachowane. Polecam Czarnogórę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz, zapraszamy do obserwowania. Jeżeli komentujesz jako "Anonimowy" podpisz się proszę, żebym wiedział jak mam do Ciebie się zwracać. Jednocześnie informujemy, że odwiedzamy komentujących. Nie ma potrzeby zostawiania adresu strony.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly