sobota, 13 lutego 2016

Frankfurt z wysokości - widoki z Frankfurt Main Tower

Będąc we Frankfurcie nad Menem, właściwie nie sposób nie zauważyć licznych w tym mieście wieżowców. Wpisały się one na dobre w krajobraz tego miasta i wydaje mi się, że są już jego nieodłącznym elementem. 


Jednym z takich budynków, do którego można swobodnie wejść, a nawet wjechać na ostatnie piętro i podziwiać panoramę miasta jest ponad 200 - metrowy wieżowiec Main Tower, a dokładnie Frankfurt Main Tower składający się z 56 pięter nad ziemią (kilka pięter znajduje się również pod ziemią). 


Na co dzień Main Tower jest miejscem pracy wielu ludzi. Jednak będąc tam w niedzielę tłumów nie doświadczyliśmy. 


Docierając do Main Tower trzeba było przejść przez mini park, w którym natknęliśmy się na wiewiórkę :)  



Przed wejściem do budynku, jeszcze jedno spojrzenie w górę. 


Po wejściu okazało się, że kolejka do kasy nie jest duża, a zatem zakup biletu przebiegł sprawnie. Koszt biletu dla osoby dorosłej to 6,50 EUR. Szczegółowe ceny na poniższym zdjęciu. 


Po odejściu od kasy wraz z biletem i ulotką należało się udać do kontroli bezpieczeństwa. Musiał ją przejść każdy, kto chciał wjechać na górę. Wyglądała ona standardowo - przejście przez bramkę i prześwietlanie toreb, plecaków. Następnie, aby móc przejść do wind trzeba było zeskanować kod kreskowy z biletu, w celu otworzenia bramki. 


Wjazd na platformę widokową (55-56 piętro) trwał ok. 40-45 sekund, jeśli dobrze pamiętam. Winda mknęła naprawdę szybko i po krótkim czasie znaleźliśmy się w punkcie docelowym. Po opuszczeniu windy należało jeszcze kawałek przejść schodami - bardzo krótki odcinek. Jakby mało było wrażeń po jeździe windą, oczom ukazały się takie widoki :)





Chciałoby się rzec - Frankfurt jak na dłoni, ale tak rzeczywiście było. Dookoła pełno innych wieżowców, mniejszych budynków, katedra, rzeka Men, główny dworzec kolejowy czy wieża telewizyjna. 





Na koniec dwie panoramy.



Początkowo zastanawiałem się czy w ogóle brać pod uwagę w planie zwiedzania miasta, wejście na Main Tower. Po fakcie stwierdzam, że wizyta na dachu była dobrym pomysłem i jeżeli ktoś z Was będąc we Frankfurcie będzie się wahać czy wejść to ze swojej strony zachęcam. 

Podoba Wam się Frankfurt z takiej perspektywy ? Lubicie oglądać tego typu widoki z wysokości czy to raczej atrakcja nie dla Was ?

Jeśli lubicie oglądać miasta "z wysokości" to możecie zajrzeć na wieżę CN Tower w Toronto.


22 komentarze :

  1. Niesamowite widoki! ;D
    Do Frankfurtu wybieram się w wakacje, więc jestem wprost zachwycona- ogólnie uwielbiam takie punkty widokowe i przyznam szczerze, że szukam ich w zasadzie w każdym miejscu, gdzie jestem.
    Bilet też nie jest kosmicznie drogi- podejrzewam, że nie oprę się pokusie zobaczenia tego na własne oczy!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że zobaczenie miasta porą letnią będzie miało dodatkowe atuty ;)

      Usuń
  2. Z Frankfurtem nad Menem, kojarzyły am się dotąd tylko słynne kiębaski:) Kompletnie nic poza nimi nie kojarzyło nam się z tym miastem. Twoim wpisem rozjaśniłeś nam nieco bardziej wyobrażenie o tym mieście,a za zobaczone na twoich fotografiach widoki oraz panoramy bardzo dziękujemy. Uczta dla oczu :-) Pozrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz był Frankfurt "z góry". Jakiś czas temu pokazywałem miejscowy jarmark świąteczny, ale to tylko centrum więc rzeczywiście jakiegoś większego oglądu na to jak mniej więcej wygląda miasto mogło nie być ;)

      Usuń
  3. Niesamowity widok... muszę sobie zapisać na liście miejsc do zwiedzenia... w kwietniu mamy przesiadkę we Frankfurcie ale chyba nie będę ryzykować zwiedzania podczas przerwy w podróży... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uwielbiam takie wysokie wieżowce i punkty widokowe, dlatego też Frankfurt jest na mojej liście miast do odwiedzenia. Powyższe zdjęcia utwierdziły mnie tylko w tym przekonaniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię stare zabytkowe miasta, im bardziej się sypie tym lepiej, więc Frankfurt nie jest dla mnie. Wieżowce mnie zawsze trochę przerażały, a już całe miasto nimi usłane to za dużo dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wchodzić na wszelkiego rodzaju platformy widokowe i oglądać świat z góry!
    Świetne widoki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wspinać się na wszelkie wieże, szczególnie " na piechotę", gdy wspaniały widok rekompensuje trudy wspinaczki. A w Paryżu za najlepsze uważam dwa widoki: z drugiego piętra wieży Eiffela i z wieżowca Montparnasse, pozdrawiam serdecznie ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Troche te wieżowce jak w Stanach ;)
    PS. Proszę o wybaczenie, że tak rzadko zaglądam na Wasze blogi ze względu na moją dzidzię. Ale pamiętam o Was wszystkich i często zaglądam, choć nie zawsze zostawiam komentarz! Buziaki, pozdrawiam! :* :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka, rozumiem :) Choć nie ukrywam, że chyba nawet kilka dni temu zaglądałem do Ciebie, żeby się upewnić, czy lista czytelnicza działa poprawnie, bo nie było jakiś czas nowego wpisu. Ale to podobnie jak u mnie. Ostatnio miałem taki nawał pracy, że naprawdę nie wiedziałem w co ręce mam włożyć.

      Usuń
  9. widoki przepiękne! bardzo lubię odwiedzać miejsca, na których znajdują się tarasy widokowe więc z pewnością i w tym przypadku zawitałabym na szczycie wieżowca. widok na most oraz na dworzec kolejowy - fascynujące! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny widok był też na podchodzące do lądowania samoloty, na główne lotnisko we Frankfurcie. Jednak jest to już spora odległość i trudno było o dobre zdjęcie.

      Usuń
  10. Frankfurt znam z Targów Książek i tak kojarzy mi się z ciekawymi wieżowcami. Ale tak wysoko nie wjeżdżałam :) podziwiam brak lęku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie przez to miejsce chcę odwiedzić Frankfurt! Jak jakiś czas temu zobaczyłam zdjęcia to się zakochałam w tych widokach. Ten dworzec wygląda świetnie z tego punktu widzenia. Bardziej niż stanie na tym tarasie widokowym przeraża mnie wjazd windą... Chyba wolałabym wejść po schodach :D Do tej pory jedynie przejeżdżałam przez Frankfurt i widok wieżowców mnie wbił w fotel,a co dopiero podziwianie miasta z góry! :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie wysokości to coś dla mnie. Powiem Ci szczerze, że nigdy nie byłam we Frankfurcie ale nie wyobrażałam go sobie z tyloma drapaczami chmur.

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba przyznać widok niesamowity. Jeśli w następnym roku uda się zgodnie z planami tam dotrzeć to pewnie skorzystam. Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. tak! pięknie ♥ uwielbiam wszelkie wieże i widoki z wysokości, uwielbiam w ten sposób studiować topografię miasta :D a we Frankfurcie nigdy nie zawitałam

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie atrakcje raczej nie są dla mnie, juą od patrzenia na zdjęcia kręci mi się w głowie ;) Chociaż przyznaję, że widok jest cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Frankfurt to moje ulubione miasto. A widok z Main Tower jest bezcenny.
    Miałem szczęście podziwiać widoki z moją rodziną. Wrażenia bezcenne. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz, zapraszamy do obserwowania. Jeżeli komentujesz jako "Anonimowy" podpisz się proszę, żebym wiedział jak mam do Ciebie się zwracać. Jednocześnie informujemy, że odwiedzamy komentujących. Nie ma potrzeby zostawiania adresu strony.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly