środa, 1 października 2014

Klasa ekonomiczna w PLL LOT - co i jak ? (rejsy krótkiego i średniego zasięgu)

Jakiś czas temu pisałem już o nowo wprowadzonych taryfach przewozowych przez PLL LOT. Sprawdziłem więc "osobiście", co kryje się w nowej odsłonie klasy ekonomicznej za sprawą podróży do Hiszpanii (wrzesień 2014).

LOT Economy Class- bo taka jest właściwa nazwa, to podstawowa taryfa biletowa i klasa podróży. W związku z tym, że jest taka podstawowa to czy coś nam przysługuje? Oczywiście, że tak.

Z rzeczy istotnych: 

- odprawa na lotnisku

- miejsce w cenie biletu przydzielane automatycznie w trakcie odprawy, lub w opcji płatnej (Moje ulubione miejsce) 20, 30 lub 65 zł w jedną stronę  (w zależności od czasu trwania lotu, szczegóły tu)

- bagaż podręczny 1 szt do 8 kg (nie jest problemem posiadanie drugiego małego np. aparat, laptop, torba z zakupami)

bagaż rejestrowany 1 szt do 23 kg

Jeżeli zaś chodzi o samolot, to na pokładzie, w kieszeni przedniego fotela znajdziemy między innymi magazyn pokładowy Kalejdoskop. 


A w nim na ostatnich stronach LOT Gourmet Menu. To oferta płatnych napojów i jedzenia, które można zamówić w trakcie serwisu pokładowego. Dodam, że co jakiś czas ulega ona pewnym modyfikacjom.




Wszystko jest przejrzyste, dobrze rozplanowane. Może jest zbyt mały wybór produktów, ale
z drugiej strony, jest wszystko co byłoby potrzebne. 

I chyba sprawa najważniejsza. Moim zdaniem, ceny nie są jakieś wygórowane. Powiedziałbym, że są akurat, odpowiednie. Płacić można gotówką w walutach PLNEURUSDCAD lub kartą kredytową

Osobiście zamówiłem kanapkę z kurczakiem i wino. Za wszystko zapłaciłem 17 zł. Dodam, że kanapka to nie była jakaś... sucha buła. Tylko porządna z przyzwoitymi składnikami, a do tego duża, sycąca no i smaczna. 


W trakcie serwisu podawano także bezpłatnie wodę oraz słodką przekąskę w postaci nieśmiertelnego Prince Polo - taki miły akcencik :)


Oprócz spraw związanych z serwisem do dyspozycji pasażerów na pokładzie Embraera 195  są też gniazdka elektryczne. LOT zezwala swoim klientom na korzystanie z urządzeń elektronicznych w trakcie całego lotu, prosi tylko, aby był wyłączony tryb transmisji danych. 


Na bardzo pozytywną ocenę zasługuje także załoga, która z nami podróżowała. Kapitan kilkukrotnie się odzywał, informując o sytuacji w powietrzu, postępie lotu. Z kolei personel pokładowy był bardzo uprzejmy, pomocny, zgrany. Cały czas było go widać. Dobrze dogadywał się z pasażerami, wszystko było tak jak być powinno.




Jeżeli nie czytaliście to zapraszam do podobnego wpisu, ale o klasie Premium.


25 komentarzy :

  1. Ja z mojej wyprawy ostatniej, a w zwiazku z tym dłuuuuugiego lotu, pamiętam, że jedzenie było naprawdę dobre - ciepłe dania (smaczne), zawsze cos słodkiego, picie - co tylko chcieliśmy (napoje alkoholowe, bezalkoholowe, na ciepło i zimno). Tę część lotu wspominam bardzo dobrze :) Obsługę również :)
    A to, ze mój organizm reaguje tak jak reaguje - no cóż, natura moja taka niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście na dalekich tasach w większości przewoźnicy jeszcze serwują napoje i poczęstunek w cenie biletu a nie dodatkowo płatnie. Nawet na krótkiej trasie to o zamówiłem było naprawdę dobre :)

      Usuń
  2. Bardzo przydatny post. Jeszcze nigdy nie leciałam LOT-em i nie spodziewałam się, że jest tak fajnie :) Pamiętam, że kanapki w Wizzairze były paskudne, chyba, że ja na taką trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawniej te rzeczy były bezpłatne, ale nie oszukujmy się. Cały czas musiano do tego dopłacać. A teraz jest płatny serwis, przyzwoity. Kto chce ten skorzysta. Większość osób korzystała mimo, że jest płatny właśnie. O wiele mniej osób korzysta w Ryanairze czy Wizzairze.

      Usuń
  3. Jestem zaskoczona, że podczas dłuższej trasy jedzenie jest płatne. Ostatnio latałam z Lotem tylko po Polsce i na trasie Warszawa-Grańsk tylko wodę i Prince Polo dawali. Nawet nie było opcji, by słynną kawę ze Starbucksa z saszetki zamówić ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lot do Barcelony nie jest jeszcze dłuższym lotem. Jeżeli leciałbym do Chicago jedzenie byłoby w cenie biletu. Dziś w większości europejskich linii należy płacić chyba, że leci się w wyższej taryfie, klasie. A leciałaś Eurolotem czy Lotem ? Bo jeśli tym pierwszym to się nie dziwię, jeśli tym drugim to trochę się dziwię :)

      Usuń
  4. Połączenie bezpłatnej przekąski i karty płatnych dań to wg mnie dobry ruch. Na krótkich trasach, kiedy serwowane są właśnie zimne kanapki, nie można wybrać opcji wegetariańskiej czy np. bezglutenowej, zresztą w Locie akurat te kanapki nigdy nie były smaczne ;) I wiele zostawało. A teraz każdy może wybrać co chce. Z kolei płacenie nawet za wodę u tańszych przewoźników to przesada. No i w końcu doczekaliśmy się zniesienia zakazu korzystania z komórek, tabletów, laptopów! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No racja, zniesiono ten zakaz. A oferta LOT-u jest naprawdę ok.

      Usuń
  5. Do tej pory nie miałam okazji lecieć LOTem, ale miło wiedzieć, że tak dobry serwis mają w samolocie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Promocja na loty do Brukseli to 280 zł w dwie strony, ale z samym bagażem podręcznym. Ja skorzystałem i na weekend mikołajkowy lecę :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe i praktyczne informacje. Ostania fota bardzo mi się spodobała. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Może się komuś właśnie to przyda.

      Usuń
  7. czyli nienajgorzej, ja też na catering w locie nigdy akurat nie narzekałam

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jeszcze nigdy z LOTem nie leciałam, zawsze tylko Ryan lub Wizz. Może kiedyś się dorobię albo coś wyczaję w szalonej środzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie trzeba czekać na Szalone Środy. Aktualnie po 280 zł sprzedawana jest Bruksela, wiele terminów. Wiem też, że Tallin jest za niecałe 270 zł. Więc może warto spróbować :)

      Usuń
  9. To na pokładzie lotu można już coś kupić za 3zł ? ale czad! Bo w Ryanair startują od 3 euro za herbatę a ja jako wtajemniczony bywalec i obsługa nawet nie mam zniżki :-P

    www.polkakilo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę nie zostawiać adresu strony. Naprawdę odwiedzamy komentujących. A dodatkowo pod polem komentarza, znajduje się odpowiednia informacja.

      Usuń
  10. Witam :) Wyróżniłam Twój blog na mojej stronie i będzie mi bardzo miło jeśli weźmiesz udział w Versatile Blogger Award, czyli takiej naszej blogerskiej zabawie :) Szczegóły na gisel-zdrowie-i-uroda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację. Miło mi. Jeszcze bardziej miło będzie mi, gdy będziesz odwiedzać bloga :) A za nominację jeszcze raz dziękuję, lecz jej nie podejmę. O wiele bardziej wolę komentarze na blogu i odwiedziny :)

      Usuń
  11. Fajnie, że nasz rodzimy Lot spełnia standardy przyjemnego i bezproblemowego lotu. Może niedługo stanie się konkurencyjny dla tanich linii lotniczych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że już jest trochę konkurencyjny- sprzedając np. loty w dwie strony do Brukseli, Barcelony czy innych miast po 280-350zł. Cena zawiera główne lotnisko, bagaż. Myślę, że nie są to wygórowane ceny :)

      Usuń
  12. LOTem jeszcze nie leciałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja coraz bardziej to rozważam. Przeglądam, jak kształtują się ceny biletów na https://www.esky.pl/linie-lotnicze/al/lo/lot i widzę, że są dość niskie. Tak jak pisała wyżej T - LOT staje się konkurencyjny dla tanich przewoźników. Nie mówiąc o tym, że komfort oferuje wyższy. Może w te wakacje postawię na LOT.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz, zapraszamy do obserwowania. Jeżeli komentujesz jako "Anonimowy" podpisz się proszę, żebym wiedział jak mam do Ciebie się zwracać. Jednocześnie informujemy, że odwiedzamy komentujących. Nie ma potrzeby zostawiania adresu strony.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly