środa, 20 lipca 2016

KONKURS "Pieszo do irańskich nomadów" [rozstrzygnięty]

W ostatnim wpisie do cyklu "Podróżuj z książkami" dołączył kolejny tytuł. Mam nadzieję, że większość z Was pamięta, że chodzi o najnowszą książkę autorstwa Łukasza Supergana - "Pieszo do irańskich nomadów", w której to Autor opisuje głównie swoją przygodę - wędrówkę przez góry Zagros w Iranie, ale nie tylko. Tak jak obiecywałem, miała być drobna niespodzianka. No i jest. Konkurs. 


KONKURS

Dzięki Wydawnictwu Muza mogłem przygotować dla Was konkurs, w którym będzie można wygrać jeden z dwóch egzemplarzy tej książki. 

Zadanie moim zdaniem nie należy do trudnych. Chciałbym również, aby nawiązywało ono do recenzowanej książki. Dlatego też w komentarzu pod tym wpisem, należy napisać czy i dlaczego chcielibyście odwiedzić Iran. Jeśli wśród Was znajdą się osoby, które nawet nie myślą o podróży w tamtym kierunku to też jak najbardziej niech napiszą dlaczego nie chcą odwiedzić Iranu. Jestem niezwykle ciekaw Waszych odpowiedzi, dlatego też interesuje mnie zarówno jedna jak i druga strona. Nie chcę ustalać maksymalnego limitu zdań, w którym powinniście się zmieścić, ale minimum to 3 zdania - aby zgłoszenie było brane pod uwagę. 

Zgłaszając się do konkursu, bardzo proszę o podanie swojego adresu e-mail na końcu swojego komentarza, dodatkowo może być również imię. E-mail jest bardzo ważny, dlatego też komentarze bez niego, będę uznawać za zgłoszenia nieważne. 

Czas trwania. Wysyłka. Konkurs trwa do 17 lipca 2016 roku. Po tej dacie - czyli 18 lipca, przystąpię do wyłonienia dwóch zwycięzców. Do 20 lipca skontaktuje się z tymi osobami, w celu ustalenia adresu wysyłki. Wysyłka na terenie Polski. Z powodu braku odpowiedzi od zwycięzcy, w ciągu 2 dni, wybieram kolejną osobę.

Jestem niezwykle ciekawy tego czy i dlaczego chcielibyście odwiedzić Iran lub dlaczego nie. Nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Was do tego konkursu i życzyć oczywiście tylko i wyłącznie wygranej. 


Powodzenia ! :) 



                       *KONKURS ROZSTRZYGNIĘTY*

Wszystkim osobom, które wzięły udział w konkursie, serdecznie dziękuję. Z dużą ciekawością i przyjemnością czytałem Wasze odpowiedzi. 

Choć bym bardzo chciał, to niestety nie mogę wszystkich wynagrodzić. Zgodnie z zasadami zostały wybrane 2 odpowiedzi wygrywające. To właśnie one spodobały mi się najbardziej i to do ich Autorów "powędrują" nagrody. 

Książki wygrywają: 

1. Marek Tomaszewski  (potwierdzone)

2. Angelika                      (potwierdzone)      


Kolejność wygrywających odpowiada kolejności zgłoszeń - od najstarszego do najnowszego.

Jeszcze raz dziękuję Wszystkim za udział i zachęcam do odwiedzania bloga :) 
                 

18 komentarzy :

  1. Mnie jakoś Iran nie specjalnie... ale życzę powodzenia pozostałym! :)
    Pozdrawiam Was.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenie powodzenia na pewno się przyda pozostałym. No tak, nie każde miejsce musi nas pociągać czy interesować :) Pozdrawiam i ja :)

      Usuń
  2. Odwiedziłam Iran w zeszłym roku, podróżując z Teheranu przez Qom, Isfahan, Shiraz do wyspy Qeshm i wracając przez Yazd. To, czym się zachłysnęłam totalnie, to ludzie. Tego poziomu otwartości, gościnności i pozytywnego nastawienia do 'innych' i 'obcych' my w Europie już nie znamy i nawet nie umiemy sobie wyobrazić. Z wieloma osobami, u których mieszkałam lub których spotkałam utrzymuję nadal kontakt - dwie z nich odwiedziły niedawno Polskę. Ale czuję pewien niedosyt, któremu na imię góry. Marzy mi się wspięcie się na Demawend, nauczenie się jeździć na nartach w Dizinie albo Szemszaku, zrobienie kilkudniowego trekkingu w górach Zagros. No i oczywiście chciałabym odwiedzić wszystkich wspaniałych przyjaciół, których tam poznałam! Liliana liliana.pieta@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym odwiedzić Iran ponieważ niedawno miałam przyjemność poznać Iranczyka,z którym spędziłam wiele godzin na rozmowach o naszych krajach, różnicach kulturowych, obyczajach, religii i od tego momentu w mojej głowie ciągle Iran, Iran,przepadam! Zawsze fascynowaly mnie inne kraje i kultury a teraz w każdej wolnej chwili czytam i poszerzam wiedzę o tym Państwie. I od tego czasu moim marzeniem jest wyjazd do Iranu chciałabym zobaczyć irańskie krajobrazy,wspaniałą architekturę,spróbować iranskich dań, posłuchać języka, poczuć irańskie powietrze,poznać życie codzienne.... To są moje powody dla których chciałbym odwiedzić Iran. Kasia. katarzynaboruszewska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Marek Tomaszewski13 lipca 2016 22:30

    Stany Zjednoczone wpisują Iran na listę "osi zła". W Iranie stracono publicznie dziesięć osób. Iran rozwija program wzbogacania uranu pomimo nałożonych sankcji. Fanatyczni wyznawcy Islamu z Iranu grożą zachodowi. Tak kojarzyłem Iran jeszcze kilka lat temu i tak, niesłusznie, kojarzy go wiele osób. Do tego sąsiedztwo Iraku, Pakistanu, Afganistanu i analiza sytuacji w tych krajach nie skłania do pozytywnych myśli o tym kraju. Islamska Republika Iranu – już sama nazwa tego państwa rodzi grozę i budzi negatywne skojarzenia. Ale przecież Iran to dawna Persja. Któż nie słyszał o perskich dywanach czy perskich kotach? Któż w dzieciństwie nie marzył o podróży latającym dywanem do bajkowego świata orientu oszałamiającego zapachem przypraw, bogactwem pałaców, pięknem ogrodów? Wbrew medialnej propagandzie, na przekór opiniom rodziny i znajomych rok temu odbyłem podróż do Iranu. Już przyjazne „Welcome to Iran” wypowiedziane przez uśmiechniętego strażnika granicznego sprawiło, że uwierzyłem, że to będzie podróż życia. Przebyte kilometry drogi, rozmowy z mieszkańcami, zobaczone miejsca uzmysławiają, że jest to piękny i bezpieczny kraj, a propaganda zachodnich mediów znacząco mija się z prawdą. Dlaczego chciałbym ponownie udać się do Iranu i z czym, dzisiaj, kojarzy mi się ten kraj? Przede wszystkim z niewyobrażalną życzliwością, sympatią i gościnnością Irańczyków. Chęć podszlifowania angielskiego, nawet krótkiego kontaktu z zachodnim światem, a przede wszystkim zwykła ludzka ciekawość Irańczyków sprawia, że co chwila trzeba przystawać na krótką rozmowę, która w większości przypadków sprowadza się do pozdrowienia, pytania skąd jesteśmy i czy podoba nam się w Iranie. Często przypadkowo napotkani ludzie sami proszą o zrobienie im fotografii czy wspólne zapozowanie do zdjęcia. Nawet zwykłe zapytanie o drogę nie sprowadza się do zwykłego wskazania kierunku, tylko zawsze ktoś przejdzie z nami do miejsca docelowego. Poza tym Iran to niesamowite zabytki, jak chociażby Persepolis - stolica imperium Aleksandra Macedońskiego, czy bajecznie kolorowe, oszałamiające zdobieniami świątynie jak Różowy Meczet w Shiraz czy meczety w Isfahanie znajdujące się przy placu Imama Chomeiniego. Jest jeszcze coś, co kojarzy mi się z Iranem. Gdy zamknę oczy wraca do mnie gwar irańskich bazarów i czuję zapach niezwykle aromatycznych przypraw. Kuchnia to osobny rozdział, irańskie lody, pistacje i daktyle na dobre zdobyły moje serce.

    Marek Tomaszewski

    emto@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć,
    Iran fascynował mnie chyba od zawsze. Obecnie postrzegany jako miejsce radykalizmu islamskiego, dyskryminacji kobiet, podporządkowania życia religii i wrogości wobec szeroko pojętego Zachodu, ale bardzo niesłusznie. Iran to kraj z pięknymi tradycjami, starą i niezwykłą kulturą, która sięga czasów przed panowaniem kultury arabskiej. Religia Persów, zaratusztrianizm była matką wielu religii, z niej czerpali bardzo wiele elementów chociażby chrześcijanie. O tym, że w Irańczykach tkwi niezwykły duch, który pamięta o wolności i mimo tłamszenia przez religię i władzę i chce o nią walczyć, przypominają nam perscy artyści w swoich książkach czy filmach (w tym moja ukochana M. Satrapi). To tylko kilka powodów aby uznać ten kraj za fascynujący i warty odwiedzenia. Dla mnie jest ich aż nadto i Iran jest w mojej czołówce krajów do odwiedzenia. Z pewnością książka p. Supergana będzie dla mnie nie lada inspiracją.
    Pozdrawiam,
    Agnieszka
    wwwnutka@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Odwiedzić Iran, choć to jednocześnie przerażające i intrygujące - jak najbardziej!!!! Powodów do odwiedzin tego państwa jest sporo - przede wszystkim po to, aby go bliżej poznać, przekonać się samemu i poczuć na własnej skórze "klimat" tego rejonu. Europa żyje obrazem Iranu jako kraju ropą płynącego, budującego broń nuklearną, łamiącego prawa człowieka i będącego w stanie ciągłych walk. Ale czy taki jest naprawdę? Zastanawia mnie jak wygląda prawdziwa codzienność w takim kraju. Czy da się normalnie i spokojnie pójść do sklepu po pieczywo, kupić warzywa? Czy rzeczywiście kraj ten składa się z ludzi, którzy ciągle uczestniczą w konfliktach? Jaki oni mają pogląd na sytuację swoją i swojego kraju? Czy mają dostęp do mediów i czy mają świadomość jaki obraz Iranu funkcjonuje w Europie, w USA? Chciałabym się dowiedzieć czemu Iran jest uważany za państwo ewidentnie gorsze od Arabii Saudyjskiej. Czym się od niej różni, że jego postrzeganie jest tak diametralnie inne? Chciałabym odwiedzić Iran, aby bliżej poznać sytuację tego kraju widzianą od wewnątrz. Ale powodów jest więcej. Przede wszystkim życie codzienne Irańczyków, jak wygląda ich zwyczajny dzień, czy koncentruje się wokół pracy, wokół rodziny czy może wokół posiłków? Marzeniem byłoby poznać prawdziwą kuchnię irańską, potrawy, ich smaki, naczynia w których się gotuje. Skosztować rozsławionego przez Avicennę syropu z płatków róży perskiej, pashmaku, irańskiej chałwy i baklawy (które ponoć są zupełnie inne niż te pochodzące z innych rejonów)czy wziąć udział w słynnej ceremonii parzenia herbaty. Podróżując uwielbiam poznawać obrazy życia codziennego, bo to one, a nie sytuacja polityczno-gospodarcza budują obraz danej nacji. Jestem świadoma, iż zapewne byłaby to wyprawa pełna obaw, ale jaka podróż nie wiąże się z obawami, lękiem i milionem znaków zapytania??? No chyba, że wybieramy się na wczasy all inclusive, aby głoyy poza hotelowe bramy nie wystawić lub jedziemy na tzw.objazdówkę, gdzie odwiedzamy w ilościach masowych punkty wg mapy i słyszymy to co sam przewodnik w goglach wyczytał. W obu przypadkach ciężko mówić o podróży, to raczej spacerki...

    Angelika
    wearesohappypeople@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Lista zgłoszeń zamknięta. Konkurs zakończony. Zwycięzców poznamy wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluję zwycięzcom, szkoda, że nie przytoczyłeś ich wypowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przytoczyłem tych wypowiedzi, bo wyszedłem z założenia, że można "zjechać" do komentarzy i je przeczytać ;)

      Usuń
  9. Przeczytałam odpowiedzi :) Gratuluję zwycięzcom :) Sama wygrałam kiedyś u Ciebie konkurs, więc rozumiem ich radość ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. 38 year old Speech Pathologist Esta Hucks, hailing from Maple Ridge enjoys watching movies like Joe and Dowsing. Took a trip to Archaeological Site of Cyrene and drives a MX-6. Odwiedz Twoj adres url

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarz, zapraszamy do obserwowania. Jeżeli komentujesz jako "Anonimowy" podpisz się proszę, żebym wiedział jak mam do Ciebie się zwracać. Jednocześnie informujemy, że odwiedzamy komentujących. Nie ma potrzeby zostawiania adresu strony.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly